Lollipop Nyomda és Reklám

Jól nyomjuk

Márkatörténet: Burger King

2013. július 15. - Lollipop Reklám
Írta: Marketintinfo.hu
 
Márkatörténet: Burger King

Az első Burger King éttermet 1954-ben alapították, amely mára a világ második legnagyobb gyorskiszolgáló étteremláncává nőtte ki magát. 

 

 

 

 

CégtörténetA Burger King vállalatot két korábbi étteremtulajdonos, James McLamore és David Edgerton alapította 1954-ben, a Florida állambeli Miamiban. Céljukat úgy fogalmazták meg, hogy elfogadható áron, gyorsan és tiszta környezetben kívánják kiszolgálni vendégeiket.


Az első Burger King

Gyors növekedés következett, tíz évvel később 8000 embert foglalkoztattak 274 éttermükben. 1963-ban nyitott meg a lánc első étterme az Egyesült Államokon kívül, Puerto Rico-ban. 1975-ben vezették be Drive Thru szolgáltatásukat, vagyis az autóban ülők kiszolgálását. Mára a forgalom 60%-a a kiadóablakoknál bonyolódik, további 18%-ot kérnek a vendégek “elvitelre”. A vállalat kevés éttermet üzemeltet közvetlenül, a Burger King egységek többségének üzemeltetési jogát 1959 óta franchise rendszerben alvállalkozók gyakorolják.


A franchise rendszer indulása

A márka arculata utoljára 1998-ban esett át komolyabb átalakításon, ebben az évben a vállalat logója és éttermei is megújultak. A hálózat egységeinek designja modern, letisztult étteremképet és meleg, kényelmes, komfortos, barátságos atmoszférát hivatott közvetíteni, a belső kialakítás amerikai hangulatot idéz.

 


Logócsere 1998
VálasztékA Burger King a hamburgereit versenytársaitól azzal különbözteti meg, hogy:

  • azok lángon sütöttek, így ízük olyan, mint a grillen sütött húspogácsáé
  • nagy méretűek
  • “Kérd ahogy szereted!” – azaz lehetőséget ad a vásárlóiknak arra, hogy a saját ízlése és igénye alapján állítsa össze kedvencét, ezzel is az egyedi igényeket és ízléseket előtérbe helyezve.

A Whopper szendvics mellett számos állandó és időszakos terméket forgalmaznak a lánc egységeiben. A gyorskiszolgáló éttermekben megszokott menü szendvicset, sült burgonyát és választható üdítőt tartalmaz. A Burger King a Coca-Cola Company-val kötött szerződése alapján világszerte kizárólag Coca-Cola üdítőitalokat forgalmaz.

Whopper

A Burger King sikertermékét, a Whoppert 1957-ben vezették be, és mára 1,6 millió darabot adnak el belőle naponta szerte a világon. A szendvics a nagyméretű zsemlén és a lángon sütött 100% marhahúsból készült húspogácsán kívül uborkát, salátát, paradicsomot, hagymát, majonézt, és ketchupot tartalmaz.

 


Whopper

A Whopper szendvics alapváltozatán kívül minden étteremben kaphatók a Whopper Cheese (sajtos), Double Whopper (dupla), Western Whopper (bacon-barbecue) és a Chicken Whopper (csirkehússal), melyben a csirkehús egy magyar innováció eredménye. Ha az évek során eladott Whopper szendvicseket egymás mellé tennénk, ötször körbeérnék a Földet.

Burger King Hungary

A magyarországi Burger King több mint 20 évvel ezelőtt, 1991 szeptemberében, az Oktogon tér 1-es szám alatt nyitotta meg első éttermét, mely akkoriban a világ legnagyobb alapterületű étterme volt. A magyarországi étteremlánc az elmúlt évtizedek alatt folyamatosan növekedett, mára 29 étteremmel rendelkezik az országban. Az alapanyagokat, illetőleg a zöldséget, salátákat, és a különféle zsemléket évek óta magyar termelőktől szerzi be a vállalat.


A 20. születésnapját ünneplő Burger King Magyarország 2011-benInnovációA folyamatos innovációnak és termékfejlesztésnek köszönhetően a Burger King mára az egyik legnagyobb gyorskiszolgáló étterem hálózattá nőtte ki magát. A magyar Burger King a hálózat egyik leginnovatívabb tagja, több olyan termékfejlesztést kezdeményezett és valósított meg, amelyek később a hálózati kínálat részeivé váltak. A fejlesztések során szem előtt tartották, hogy a termékek megfeleljenek a helyi viszonyoknak és ízlésvilágnak.Magyarországon került kifejlesztésre például a Tortilla (ezt egy magyar chef-el közösen alkotta meg az étteremlánc), a Burrito mexikói tekercsek (melyet magyar gyártó fejlesztett ki és szállított, nemcsak a magyar, hanem például az európai piacra is), a Chicken Whopper szendvicsbe kerülő csirkehús, a BKool csoki szósz, és a Jegeskávé is.A Burger Kingnél nagy hangsúlyt fektetnek a csomagolásra is, mivel a cég felmérései azt mutatják, hogy a fogyasztók számára fontos az étel felszolgálásának minősége. A legtöbb terméket papírba csomagolják. A magyarországi Burger King fejlesztette ki a többek közt a Whopper dobozt, a krumplis kartont – melyet nemrég tovább fejlesztettek az autósok részére (az autóbarát formában a krumplis karton épp belepasszol a pohártartóba) – és a Party Pack dobozt, melybe 2-3 ember részére elegendő étel is elfér.NapjainkA Burger King mára a világ 78 országában, több mint 12 300 étteremben, 11 millió vendéget szolgál ki naponta. A Burger King éttermek közel 90%-a önálló vállalkozásként működik, amelyek közül számos családi kézben található.2010 októberében a befektetésekkel foglalkozó milliárdos világméretű vállalat, a 3G Capital, felvásárolta a Burger King Corporation-t. Magyarország területén az összes Burger King éttermet a kizárólagos Burger King master franchise joggal rendelkező Fusion Befektetési Zrt. üzemelteti.


A vállalat központja Miamiban
 
Tel: 06 30 60 50 296

Egyéb weboldalaink:

Web: www.lollipopreklam.hu

Web: www.lollipopajandek.hu

Web: www.lollipopnyomda.hu

Blog: www.jolnyomjuk.blog.hu

Blog: www.marketingtipp.blog.hu

E-mail: info@lollipopreklam.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

http://jolnyomjuk.blog.hu/api/trackback/id/tr65409340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

csillaberk 2013.07.18. 01:44:35

Én BK-rajongó voltam, eddig. Mostanában költöztem vissza Magyarországra (nincs 72 órája sem) és többször is mentem Burger Kingbe, mert egyszerűnek tűnt. Egyik helyen sem adták azt, amit kértem. A szendvicset úgy összecsapták, hogy az valami hihetetlen. Értem én, frissen készítik, de sajnos kapkodnak és iszonyat silány valamit adnak ahelyett, amit kérek. Erre is kellene figyelniük, mert ez szégyen.
Az meg döbbenet, hogy az eladó nem ad tejszínt a kávéhoz, úgy kell kérni külön. Semmit nem ér a design, ha nem képesek ehető ételt készíteni. Leírhatatlanul csalódott vagyok miattuk.